Przeciążony terapeuta: od działania do bycia w relacji z klientem.

20-07-2025Szkolenia aktualne

Webinar i warsztaty superwizyjne

Szkolenie kierowane jest do psychologów, psychoterapeutów, osób szkolących się w psychoterapii, studentów psychologii i innych specjalistów zajmujących się zawodowo udzielaniem pomocy psychologicznej w różnej formie zainteresowanych tematyką szkolenia.

Data: 13-14 grudnia 2025 r. (sobota-niedziela), godz. 10:00–14:00
Prowadząca: dr Marta Kochan-Wójcik
Forma: szkolenie online na platformie ZOOM
Koszt udziału w szkoleniu wynosi 650 zł za osobę dla grupy 8-15 osób.
Członkom STTR przysługuje zniżka na szkolenie i opłata wynosi 600 zł.

Uczestnicy otrzymają zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu oraz materiały dydaktyczne.

dr Marta Kochan-Wójcik

Więcej informacji o wykładowczyni:
https://kochan-wojcik.pl/o-mnie/

Opis szkolenia:

Czy można być skutecznym bez presji i przymusu działania? W codziennej praktyce psychoterapeutycznej łatwo wpaść w pułapkę „robienia” – analizowania, interpretowania, rozwiązywania problemów. Tymczasem to, co najgłębiej leczy, wynika nie z tego, co terapeuta robi, ale z tego, jak jest w relacji z osobą, której pomaga.

To szkolenie zaprasza do zatrzymania się i przyjrzenia swojemu sposobowi bycia w kontakcie z klientem. Skierowane jest do terapeutów różnych modalności, którzy doświadczają przeciążenia, wypalenia lub wewnętrznego przymusu „bycia skutecznym”. Oferuje przestrzeń do refleksji, autorefleksji i integracji założeń podejścia opartego na uważnej i zaangażowanej obecności – również w kontekście pracy z klientami w trudnych, przeciążających procesach terapeutycznych.

Cele szkolenia:

  • Rozpoznanie dynamik przeciążenia w pracy terapeutycznej.
  • Przyjrzenie się mechanizmom podejmowania działania motywowanych poczuciem misji, lęku, kontroli i nadmiernej odpowiedzialności.
  • Pogłębienie zdolności do uważnej obecności terapeuty w relacji z sobą samym, a następnie z klientem.
  • Odkrywanie zasobów płynących z „bycia” zamiast „działania” w procesie terapeutycznym.
  • Superwizja przypadków z praktyki uczestników szkolenia.